SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Odcinek 4聽聽聽 OS1

Pozycjonowanie nigdy si臋 nie ko艅czy?


Obejrzenie odcinka zajmie ci:  29 min

Obejrzyj rozmow臋

Czy indeksowa膰 wszystkie j臋zyki, czy tylko j臋zyk g艂贸wny dla sklepu? Jak to wygl膮da w bran偶y budowlanej 鈥 potrzebna jest wersja j臋zykowa?

Nale偶y si臋 zastanowi膰, co Klient chce osi膮gn膮膰 poprzez indeksowanie wersji j臋zykowych. Je艣li chce promowa膰 swoje produkty za granic膮, to musia艂by stworzy膰 trzy serwisy w trzech j臋zykach dzia艂aj膮ce w obr臋bie jednej strony. Inn膮 wersj臋 j臋zykow膮 mo偶na w贸wczas prze艂膮czy膰 przez wyb贸r j臋zyka. Natomiast w mojej ocenie jest to czasoch艂onne, poniewa偶 wymaga dodatkowych tre艣ci. Nale偶y tu wystrzega膰 si臋 automatycznych t艂umacze艅, poniewa偶 s膮 one niedok艂adne.

Jakie s膮 niebezpiecze艅stwa b艂臋dnego t艂umaczenia?

Z problemem t艂umacze艅 z translatora spotka艂em si臋 na stronach niemieckoj臋zycznych. Tutaj menu w sklepie t艂umaczone jest jako 鈥榤enu restauracyjne鈥, czyli Gescheftskarte. Wi臋c, jak wida膰, te t艂umaczenia mog膮 by膰 niebezpieczne. Faktycznie na samym pocz膮tku trzeba si臋 zastanowi膰, po co to robimy. We藕my pod lup臋 niewielk膮 firm臋 z bran偶y budowlanej, kt贸ra znajduje si臋 na granicy trzech pa艅stw: Polski, Czech oraz Austrii. Je艣li w przypadku takiej firmy ruch jest directowy, ulotkowy, a jedyne, czego potrzebuje klient, to numer telefonu, to faktycznie warto si臋 zastanowi膰 nad sensem t艂umacze艅. Ludzie mieszkaj膮cy przy granicy znaj膮 nawzajem swoje j臋zyki i nie maj膮 problemu z podstawow膮 komunikacj膮. Inaczej wygl膮da to w przypadku sklep贸w internetowych: je艣li chcemy dzia艂a膰 na r贸偶nych rynkach, to t艂umaczenia s膮 konieczne. Tego typu firmy, w przeciwie艅stwie do ma艂ej firmy budowlanej, dzia艂aj膮 globalnie.

Czy plikiem robot z TXT mo偶na zablokowa膰 inne wersje j臋zykowe, 偶eby Google ich nie indeksowa艂? Mo偶na pr贸bowa膰 to robi膰 w ten spos贸b, ale s膮 jeszcze lepsze metody.

Lepsz膮 metod膮, znacznie bardziej popularn膮, kt贸r膮 u偶ywamy na co dzie艅 jest metatagu robots, kt贸ry ma atrybut nofollow i no index, kt贸ry uniemo偶liwia indeksowanie stron przez robota Google. Je艣li architektura danego sklepu b膮d藕 strony nie pozwala nam na tego typu dzia艂anie, to wtedy wykorzystywany jest tak zwany X Robots Tags, kt贸ry jest instalowany na poziomie serwera. To kod wykorzystywany najcz臋艣ciej w pliku Head Acces. Za jego pomoc膮 mo偶emy dodawa膰 dowolne dyrektywy Meta Robots.

Czy da si臋 obliczy膰 koszt SEO, jak jeszcze nawet nie mamy strony?

Koszty SEO, temat rzeka. To nie jest budowa domu, gdzie dostajemy wycen臋, zap艂acimy 250 tysi臋cy z艂otych i dom powstanie, a za milion b臋dzie sta艂. W SEO to tak nie wygl膮da. Nie ma kwoty, kt贸r膮 trzeba finalnie wy艂o偶y膰. Trzeba inwestowa膰 ca艂y czas 艣rodki na dzia艂anie. Wymagania finansowe w danym okresie mo偶na wyliczy膰 w jakich艣 estymacjach, ale pami臋tajmy, 偶e w momencie, kiedy dok艂adamy now膮 us艂ug臋 lub pojawia si臋 nowa konkurencja, te estymacje niestety s膮 ju偶 nieprawid艂owe, poniewa偶 bior膮 pod uwag臋 tylko zysk w danym momencie.

Na jakiej podstawie wylicza si臋 potencjalny koszt?

Cena zale偶y od tego, czy dla klienta b臋dzie tworzona nowa strona, a tak偶e od strategii biznesowej i celu, jaki chcemy osi膮gn膮膰. Do wyceny potrzebne s膮 te偶 informacje o konkurencji i zakres s艂贸w kluczowych.

Czy da si臋 obni偶y膰 koszt dzia艂a艅 SEO?

Da si臋 obni偶y膰 koszt dzia艂a艅 SEO, ale jest to bardzo lu藕na estymacja, na kt贸rej nie polecaliby艣my budowa膰 plan贸w biznesowych. Znamy te偶 sytuacje, gdzie niekt贸rzy w艂a艣ciciele biznes贸w chcieli bra膰 kredyty na SEO. Nie jest to najlepszy pomys艂, poniewa偶 nigdy nie wiemy, co wydarzy si臋 po tej trzecie stronie, czyli po stronie konkurencji.

Gdzie szuka膰 miejsc do linkowania?

Proces linkowy nale偶y rozpocz膮膰 od wyznaczenia konkurencji, z kt贸r膮 chcemy si臋 艣ciga膰 o wy偶sze pozycje, a nast臋pnie nale偶y przej艣膰 do analizy profilu linkowego. Na bazie tych informacji mo偶emy znale藕膰 miejsca do pozyskania link贸w. Kolejnym krokiem w budowaniu naszego profilu linkowego jest dywersyfikacja. To dbanie o r贸偶norodno艣膰 profilu linkowego (wyznacznik Google).

Co mo偶emy doradzi膰 mniejszym bud偶etom?

Trzeba kombinowa膰 i si臋 udziela膰. Dobrym przyk艂adem jest wspieranie lokalnych organizacji, schronisk, fundacji. Pami臋tajmy te偶 o targach mi臋dzynarodowych. Bardzo cz臋sto w formularzu zg艂oszeniowym wystarczy poda膰 adres strony, kt贸ry nast臋pnie pojawi si臋 na stronie targ贸w, a to jest dla nas bardzo cenny link. Mo偶na r贸wnie偶 pozyska膰 link z CEiDG, on te偶 si臋 indeksuje. Liczy si臋 jako艣膰 link贸w, a nie ilo艣膰.

Dlaczego warto analizowa膰 profil linkowy?

Nale偶y analizowa膰 profil linkowy, poniewa偶 czasami zdarza si臋, 偶e jaki艣 link przestaje istnie膰 lub zosta艂 usuni臋ty. Innym przypadkiem jest dodanie linku z b艂臋dem.

Na co powinny uwa偶a膰 ma艂e firmy poszukuj膮ce nowych link贸w?

Nale偶y uwa偶a膰 na kupowanie link贸w na du偶ych marketpleace鈥檃ch linkowych. To s膮 bardzo fajne portale, gdzie mo偶emy w ca艂kiem ciekawej cenie uzyska膰 linki. Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e najprawdopodobniej za rok te linki zostan膮 usuni臋te.

Czym w艂a艣ciwie jest linkowanie?

Linkowanie to budowanie autorytetu domeny. W budowaniu autorytetu pomog膮 nam ma艂e portale, du偶e serwisy oraz te premium.

Czy pozycjonowanie kiedy艣 si臋 ko艅czy?

Nie, pozycjonowanie nigdy si臋 nie ko艅czy. No chyba, 偶e zamykamy biznes. SEO jest t膮 dziedzin膮, w kt贸rej zaprzestanie dzia艂a艅 sprawi, 偶e stopniowo zaczniemy wy艣wietla膰 si臋 ni偶ej w wynikach wyszukiwania.

Wojtek

Wojtek Haremza

Head of SEO w Grupa iCEA

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit

Poprzednie odcinki:

Odcinek 10    OS1

Eksperci zdradzaj膮 tajniki pozycjonowania. Ich spos贸b na sukces Ci臋 zszokuje!
youtube

Odcinek 10    OS1

Eksperci zdradzaj膮 tajniki pozycjonowania. Ich spos贸b na sukces Ci臋 zszokuje!
youtube

Zobacz poprzednie odcinki:

Polska vs COVID-19

#bramydlaszpitali